p/s 2 : Semua sudah maklum, pekerja-pekerja KTMB bukanlah boleh diharap dari pekerja operasi bawalah kepada pekerja pengurusan yang memang terkenal dengan MALAS dan TIDAK BERTANGGUNGJAWAB. Ia dibawa dari era penjajah dahulu sehinggalah dah masuk lebih setengah abad Malaysia Merdeka, tetapi pekerja-pekerja KTMB masih lagi tak boleh merdeka dari attitude pemalas mereka.
p/s 3 : Kerajaan amnya dan Kementerian Pengangkutan khasnya perlu menukar keseluruhan pekerja-pekerja KTMB dari Pengerusinya hingga ke tukang cuci jika mahu perkhidmatan ETS, Komuter dan Keretapi di Malaysia lebih teratur seperti LRT dan Monorel serta ERL
Sementara menunggu perkhidmatan dipulihkan malam tadi, kebanyakan penumpang terus menunggu di stesen berkenaan dan membeli makanan serta minuman yang dijual di kantin stesen tersebut.
Kejadian tersebut berlaku apabila kabel dari Stesen Tapah Road sehingga ke Ipoh serta turut melibatkan stesen KTMB Kampar dan Batu Gajah, terputus bekalan elektrik pada pukul 10.14 pagi semalam.
Akibatnya, penumpang yang menaiki ETS bagi perjalanan pukul 2 dan 3 petang masih gagal menaiki tren.
p/s 4 : KTMB bukan tiada khidmat sokongan, tetapi oleh kerana sikap pemalas mereka, mereka gagal membantu penumpang mereka sendiri dengan menyediakan perkhidmatan keretapi biasa samada dari KL Sentral ke Ipoh dan sebaliknya, tetapi walaupun mereka dah mengetahui kerosakkan tersebut tidak boleh diperbaikki dalam tempoh 30 minit, mereka masih dengan sikap MALAS mereka tidak menggunakan khidmat bantuan mereka yang memang sudah tesedia..........
yang tak boleh blah, katanya khidmat staf KTMB kita diperlukan oleh negara luar semasa musim haji itu hari kan? hihihihihi..... kira depa masuk bakul angkat sendiri la ek?
ReplyDelete